“Bite Latvija” bloķējusi jau 100 000 telefonkrāpnieku zvanu
Elektronisko sakaru un IKT pakalpojumu sniedzēja “Bite Latvija” maija beigās ieviestais bezmaksas drošības risinājums līdz šim uzņēmuma klientiem ir bloķējis jau 100 tūkstošus telefonkrāpnieku zvanu. "Bite Latvija" novēro tendenci, ka krāpnieki ar katru mēnesi neatlaidīgi kāpina savu aktivitāti – pēdējos divos mēnešos bezmaksas drošības risinājums ik mēnesi bloķē 30 000 krāpniecisku zvanu, kas ir trīsreiz vairāk nekā vasaras sākumā.
“Bite Latvija” maijā ieviestais bezmaksas telefonkrāpniecības apkarošanas risinājums ļauj bloķēt zvanus, kas maskēti par Latvijas numuriem: pirmkārt, izsaukumus no Latvijas mobilo un fiksēto tīklu numuriem, kas nav piešķirti lietošanai nevienam operatoram, otrkārt, izsaukumus no “Bite Latvija” mobilā tīkla numuriem, kas tiek veikti no ārvalstīm, bet kas pēc “Bite Latvija” sistēmas datiem neatrodas ārvalstīs, un, treškārt, izsaukumus no Latvijas fiksēto tīklu numuriem, kas tiek veikti no ārvalstīm.
“Krāpnieku aktivitāte turpina būt augsta, par to liecina mūsu bezmaksas telefonkrāpšanas apkarošanas risinājums, kas kopš maija beigām integrēts visos Bites klientu tarifu plānos kā papildu funkcija. Ja pirmajā darbības mēnesī tika bloķēti 10 000 aizdomīgu zvanu, tad skaitlis divkāršojies, un tagad – trīskāršojies. Tas skaidri parāda, ka krāpnieki nesnauž un turpina meklē veidus, kā uzlabot savu taktiku, lai piekļūtu klientu sensitīvai informācijai. Tomēr ir svarīgi nacionālajā līmenī ieviest regulējumu, kas visiem operatoriem uzliek par pienākumu bloķēt telefonkrāpnieciskos zvanus visu operatoru tīklos, veidojot vienotu sistēmu un pasargājot ikvienu klientu,” stāsta R. Pudāns.
Vienlaikus drošības eksperts atgādina par svarīgākajiem pamata drošības pasākumiem, ko ikviens var ievērot, lai pasargātu sevi no krāpniecības mēģinājumiem. Viņš aicina vienmēr rūpīgi pārbaudīt zvana avotu un nekavējoties pārtraukt sarunu, ja rodas šaubas par tās autentiskumu. Tāpat nekādā gadījumā nevajadzētu sniegt personisku informāciju, īpaši, ja zvans nāk no aizdomīga numura. Šādās situācijās ieteicams sazināties ar iestādes oficiālo numuru. Jāņem vērā, ka neviena iestāde neliks lejupielādēt aplikācijas, kas domātas, lai pārņemtu ierīces pārvaldību un krāpniekam ierīcē rīkoties upura vietā. Papildus tam, ir svarīgi uzmanīties no jaunās krāpniecības metodes, kurā tiek izmantoti mākslīgā intelekta risinājumi, lai atdarinātu pazīstamu cilvēku balsis. Ja rodas aizdomas par zvana patiesumu, vienmēr ir ieteicams piezvanīt tieši zināmajam draugam vai radiniekam, lai pārliecinātos, ka viņš ir drošībā un zvans nav krāpniecības mēģinājums.
Gadījumā, ja ir saņemts aizdomīgs zvans, par to jāziņo savam mobilajam operatoram un attiecīgajām iestādēm, lai palīdzētu novērst krāpniecības gadījumus un aizsargātu arī citus lietotājus.
Nobeigumā Pudāns piebilst, ka “Bite Latvija” kā telekomunikāciju pakalpojumu sniedzējam rūp klientu drošība un uzņēmums gan pastāvīgi izglīto klientus, gan uzlabo savus kiberdrošības produktus un piedāvā “Antivīruss Pluss” pakalpojumu. “Mūsu mērķis ir aizsargāt klientus, lai viņi neciestu materiālus vai cita veida zaudējumus. Esam gandarīti, ka maija beigās izmēģinājuma režīmā ieviestais “Bites grupas” uzņēmuma “Bite Lietuva” izstrādātais un pārbaudītais risinājums jau pirmajos mēnešos ir pārliecinoši apliecinājis savu efektivitāti un šobrīd jau 100 000 reizes ir novērsis iespēju apkrāpt Bites klientus,” papildina Reinis Pudāns.