2019. gada pirktākās ierīces: viedtālruņi ar lieliem ekrāniem un viedpalīgi
Ņemot vērā, ka vidējais viedtālruņu lietošanas ilgums ir aptuveni divi gadi, prognozējams, ka arī turpmāk pieprasījums pēc tiem būs stabils. Tomēr, jāatzīmē, ka aizvien straujāk krītas tā dēvējamo “podziņtelefonu” pārdošanas rādītāji – salīdzinot ar pērno gadu, pieprasījums pēc šādiem mobilajiem telefoniem samazinājies. To vietā ienāk aizvien jauni viedtālruņu zīmoli un modeļi, piemēram, “Honor”. Pieprasījums pēc šī zīmola viedtālruņiem vien gada laikā audzis vairāk nekā 20 reizes, savukārt zīmola “Xiaomi” viedtālruņu pārdošanas rādītāji auguši divas reizes. Turpretim pieprasījums pēc “iPhone” jaunākajiem modeļiem audzis par 30%, īpaši veiksmīgi sevi pieteicis “iPhone 11”. Tas izrādījies pieprasītāks pat par 2018. gada “iPhone Xs”.
Kā liecina BITES pārdošanas rādītāji, patērētāju iecienītākā krāsa viedtālruņu izvēlē 2019. gadā bijusi klasiski melnā, kam seko zilā krāsa. Visretāk patērētāji priekšroku devuši baltai mobilā telefona krāsai.
# 2019. gada tendences - padarīt viedtālruņu korpusa malas priekšpusē pēc iespējas mazākas
Kā stāsta BITES Mobilo ierīču un loģistikas struktūrvienības vadītājs Roberts Birnbaums, vēl viena tendence, kas nosaka viedtālruņu izvēli, ir ekrāna attiecība pret korpusu: “2019. gadā viedtālruņu ražotāju mērķis bija palielināt ekrāna izmēra attiecību pret malām jeb padarīt korpusa malas priekšpusē pēc iespējas mazākas. Iepriekš tas tika darīts ar ekrāna izgriezumu jeb nišu augšpusē, kā tas redzams, piemēram, jaunākajos “iPhone” modeļos. Jāatzīmē gan, ka šī iecere ražotājiem bijusi jau senāk un vairākiem no tiem arī izdevās izveidot šāda dizaina telefonus jau 2018. gadā. Tomēr aizvadītais gads iezīmējas ar to, ka redzējām dažādus interesantus risinājumus, lai ekrāns patiešām pārklātu visu ierīces priekšdaļu, piemēram, ieviešot arī izbīdāmās kameras.”
Tāpat, viens no lielākajiem viedtālruņu ražotājiem “OPPO” strādā pie jaunas inovācijas – priekšējās kameras paslēpšana zem ekrāna ar pikseļu palīdzību. Tomēr vēl ir pāragri prognozēt, vai šāda tipa viedtālruņi nonāks pārdošanā jau šogad.
Vēl svarīgāka par viedtālruņa priekšējo kameru un ekrānu ir tā aizmugurējā kamera. Tā ir viena no galvenajām lietām, kas interesē cilvēkus, izvēloties ierīci. “2019. gads, šķiet, ir tas gads, kad gandrīz visi flagmaņi ir saņēmuši platleņķa kameru un aizmugurē ir redzamas vismaz 3 lēcas – parastā kamera, platleņķa kamera un “telephoto” kamera. Citi ražotāji pat ir ieviesuši 4 – 5 aizmugurējās kameras, kas katra pilda savu funkciju,” uzsver R. Birnbaums.
# Pērn rekordizrāviens pieprasījumā pēc viedpalīgiem
Kā viena no straujāk augošajām kategorijām 2019. gadā jāatzīmē viedpalīgi. Populārākie no tiem – viedpulksteņi – uzrādījuši pieprasījuma pieaugumu, kas vairāk nekā dubultojies. Īpašu popularitāti iemantojuši arī viedpulksteņi ar eSIM kartes tehnoloģiju. eSIM viedpulksteņi ir alternatīva viedtālrunim, kad tas nav paņemts līdzi vai mērķtiecīgi atstāts mājās, piemēram, sportojot.
Tāpat 2019. gadā aizvien vairāk patērētāju izvēlējušies dažādus viedpalīgus mājai. Piemēram, viedo televizoru pārdošanas apjomi auguši trīspadsmit reizes, bet viedie putekļusūcēji bijuši par divpadsmit reizēm pieprasītāki nekā pērn. Arī dažādu audio iekārtu pieprasījums audzis vairāk nekā uz pusi, šajā kategorijā lielāko popularitāti iemantojot tieši bezvadu austiņām.